Stefan Obreja. Omul din spatele succesului Life Dental Spa

blank

Cuprins

Cine trece pragul clinicii Life Dental Spa, ramane impresionat de unitatea si coerenta ansamblului: buna organizare, climatul modern, tehnologia de ultima generatie, ambianta generala. Si toate se datoreaza lui Stefan Obreja, ale carui viziune avansata si inovatoare, conceptie moderna si spirit organizatoric au pus amprenta asupra acestei clinici stomatologice.

Lui Stefan Obreja i-am solicitat, in limita timpului de care dispune, un interviu, din care i se intrezareste si mai bine conturul personalitatii, ce ar putea servi si altor directori drept model.

Despre experienta in domeniul conducerii clinicii Life Dental Spa relateaza in urmatorul interviu:

 

1. Ce viziune, ce model, ce inspiratie au stat la baza unei asemenea spectaculoase modernizari in privinta stomatologiei?

Consider ca tratamentele stomatologice trebuie sa fie fara durere, de aceea preocuparea principala a clinicii Life Dental Spa sunt tratamentele fara durere, minim invazive. Acestea reprezinta  viitorul stomatologiei.

 

2. In ciuda eforturilor de a cosmetiza sistemul sanitar, stim ca multe spitale obisnuite sunt departe de a fi normale, nici vorba de modernizare. Aveti sugestii, opinii, propuneri salutare pentru iesirea din aceasta stare? Pun aceasta intrebare pentru ca mi-a devenit clar faptul ca stiti ce inseamna standarde inalte in medicina.

In primul rand, ar trebui sa se investeasca mult mai mult in educatie, caci de acolo pleaca majoritatea problemelor dentare, motiv pentru care Romania este codasa in Europa in ceea ce priveste igiena orala si fruntasa in privinta problemelor dentare.

 

3. In calitate de director general, spre ce stil inclinati, pe care il practicati: exigenta maxima? Intransigenta? Parteneriat si toleranta? Consultare in spirit democratic cu echipa de specialisti si cu personalul? Cum ati defini stilul propriu al conducerii dumneavoastra?

Mi-am adaptat foarte mult stilul la cultura romaneasca. Eu cred intr-un stil agil, cu decizii rapide si adaptate la nevoile pietei. Succesul este raspunderea fiecarui membru al echipei printr-un leadership constient care pune pe primul loc accesarea resurselor nelimitate ale oamenilor.

 

4. Dintre numeroasele realizari in timpul care s-a scurs, pe care o aveti mai aproape de inima?

Cea mai mare realizare este constientizarea ca tot ceea ce am realizat a stat la baza unei alegeri proprii de creare a propriei realitati. Mi-am creat viata pe care mi-am dorit-o. Toate acestea cu suportul echipei dedicate pe care o conduc, fara ei nimic nu ar fi posibil. In LDS oricine poate ajunge de la receptie la top management daca se implica 100%.

 

5. Ca sa parafrazez vorbe celebre, „Quo vadis, Domine?”, spre ce va indreptati? Ce mai urmeaza? Care este tinta suprema in anii urmatori? Unde vedeti brandul Life Dental Spa in cativa ani? Ce surprize ne rezervati in viitor?

Ne dorim sa devenim lideri la nivel national in maximum 2 ani si lideri la nivel international in 10-15 ani. Este un plan maret, care poate aduce foarte multe avantaje celor din jur, rezolvand una dintre cele mai mari probleme: durerea.

 

6. Cum si in ce masura conditia de director general v-a imbunatatit calitatea vietii?

Conditia de director general m-a facut sa devin mult mai constient de ceea ce se intampla in jurul meu, ajutandu-ma sa lucrez si la partea de dezvoltare personala si schimbarea mindsetului. Insa cea mai mare multumire este faptul ca pot lucra cu oameni  care se dezvolta pe zi ce trece si, impreuna cu mine, atingem cele mai inalte rezultate.

 

7. Cum determinati personalul pentru a indeplini standardele de performanta?

Lucrez foarte mult cu personalul pe partea de mindset, pe partea de programe subconstiente, toti din personalul clinicii participa la sedinte saptamanale de coaching individual si de grup, iar aceste lucruri ii ajuta sa atinga potentialul maxim. De asemenea, in aceste sedinte dezbatem prioritatile, sarcinile, iar pe membrii personalului ii ajuta, caci mi-au marturisit ca si-au schimbat modul de gandire in urma sedintelor. Reusesc intotdeauna sa ii fac sa constientizeze ca succesul lor depinde foarte mult de modul cum vad viata, iar rolul nostru este sa vedem viata ca pe cea mai frumoasa provocare.

 

8. In ciuda eforturilor dumneavoastra de a asigura perfectiunea, ati avut pacienti nemultumiti? Daca da, cum ati reactionat?

Ca in orice business, si in cel medical exista si pacienti nemultumiti. De cele mai multe ori, nemultumirea pacientilor apare in urma unei lipse de comunicare fie intre medic si pacient, fie intre departamentul de call center si pacient. Dar rezolvam nemultumirea unui pacient explicandu-i ca noi ne axam pe satisfactia lui si ne straduim sa rezolvam imediat neplacerile pentru ca el sa plece multumit. Strategia noastra este: orice pacient trebuie sa plece multumit din clinica noastra.

 

9. Aveti contracte de colaborare cu Ministerul Educatiei sau cu alte sectoare medicale/ institutii?

Deocamdata nu avem contracte cu Ministerul Educatiei sau cu alte sectoare medicale, insa in planurile noastre intra si acest lucru, caci ne dorim sa atragem cat mai multi oameni care isi doresc sa creasca alaturi de noi si sa se implice. Ne este mult mai usor atunci cand oamenii care sunt la inceputul carierei cresc alaturi de noi si isi implementeaza un mod de a gandi si de a actiona sanatos. Mai mult, consideram oportuna o astfel de colaborare cu Ministerul Educatiei sau cu alte sectoare, caci aceasta este cheia succesului: sa atragi tineri care sa creasca impreuna cu noi.

 

10. Participati la simpozioane, consfatuiri, schimburi de experienta cu clinici din lumea larga?

Participam la cursuri de dezvoltare personala, la cursuri de specializare profesionala (stomatologie) si la cursuri de instruire, in urma carora evoluam pe partea de inovatie si folosirea laserului dentar.

 

11. Gasiti oportuna infiintarea unei publicatii/carti care sa va oglindeasca realizarile, preocuparile si sa promoveze activitatea si metodele dumneavoastra?

Da, imi doresc sa scriu o carte. Chiar sunt in curs de a pune in scris metodele pe care le folosesc pentru a duce ceea ce facem la cel mai inalt nivel, pentru ca vreau sa impartasesc toate acestea si cu oamenii care au aceleasi puncte de interes. Vreau ca oamenii care imi vor citi cartea sa se puna in fata unei schimbari paradigmatice.

 

12. Comparativ cu alte clinici de la noi din tara sau din afara tarii, care este avantajul principal al clinicii Life Dental Spa?

Avantajele clinicii Life Dental Spa le constituie stomatologia holistica, stomatologia laser, caci este minim invaziva, folosirea celor mai avansate metode de tratamente, fara durere, folosirea materialelor biocompatibile si abordarea sanatoasa, caci eliminam cauzele, nu tratam doar simptomele. De asemenea, ne axam pe recomandarea produselor de ingrijire naturale, fara fluor si fara agenti chimici.

 

13. Stim de valoroasa si profund generoasa initiativa a dumneavoastra de a ajuta cabinetele din mediul rural. Ce perspective se intrevad? Doriti sa extindeti aceasta initiativa/ Aveti si alte intentii in acest sens?

Ne dorim sa investim un procent din profit in proiecte umanitare, caci consideram ca scopul pentru care ne aflam aici, acum este de a darui mai departe celorlalti. Cel mai frumos mod de a darui se face prin educatie. Tocmai de aceea, ajutam clinicile din zonele rurale defavorizate, dotandu-le cu echipamente stomatologice. Suntem chiar in curs de a infiinta o asociatie umanitara pentru a putea ajuta cat mai multi oameni care au nevoie de suportul nostru.

 

14. Prestigiul pe care l-ati castigat pana in prezent este o garantie suficienta pentru atingerea unei clientele mai numeroase sau chiar a unor angajati/antreprenori?

Da, cred ca toata consideratia pe care am castigat-o pana acum este o garantie suficienta, caci duce catre atragerea nu doar a pacientilor care inteleg si apreciaza valoarea pe care le-o dam, ci si a persoanelor interesate de a colabora sau de a lucra cu noi. Punem foarte mult accent pe partea de dezvoltare personala si pe performanta si lucram cu ceilalti la succesul de grup, nu la cel individual. Acest lucru ne defineste. De aceea, cream un mediu dinamic de lucru, care pune pret pe schimbarea modului de gandire si pe dezvoltarea personala, pe depasirea limitelor, intrucat asa se atinge potentialul maxim.

 

Articole similare

Mai Multe
articole