Cine trece pragul clinicii Life Dental Spa, rămâne impresionat de unitatea și coerența ansamblului: buna organizare, climatul modern, tehnologia de ultimă generație, ambianța generală. Și toate se datorează directorului general, Ștefan Obreja, ale cărui viziune avansată și inovatoare, concepție modernă și spirit organizatoric au pus amprenta asupra acestei clinici stomatologice.
Lui Ștefan Obreja i-am solicitat, în limita timpului de care dispune, un interviu, din care i se întrezărește și mai bine conturul personalității, ce ar putea servi și altor directori drept model.
Despre experiența în domeniul conducerii clinicii Life Dental Spa relatează în următorul interviu:
Ce viziune, ce model, ce inspirație au stat la baza unei asemenea spectaculoase modernizări în privința stomatologiei?
Consider că tratamentele stomatologice trebuie să fie fără durere, de aceea preocuparea principală a clinicii Life Dental Spa sunt tratamentele fără durere, minim invazive. Acestea reprezintă viitorul stomatologiei.
În ciuda eforturilor de a cosmetiza sistemul sanitar, știm că multe spitale obișnuite sunt departe de a fi normale, nici vorbă de modernizare. Aveți sugestii, opinii, propuneri salutare pentru ieșirea din această stare? Pun această întrebare pentru că mi-a devenit clar faptul că știți ce înseamnă standarde înalte în medicină.
În primul rând, ar trebui să se investească mult mai mult în educație, căci de acolo pleacă majoritatea problemelor dentare, motiv pentru care România este codașă în Europa în ceea ce privește igienă orală și fruntașă în privința problemelor dentare.
În calitate de director general, spre ce stil înclinați, pe care îl practicați: exigență maximă? Intransigență? Parteneriat și toleranță? Consultare în spirit democratic cu echipa de specialiști și cu personalul? Cum ați defini stilul propriu al conducerii dumneavoastră?
Mi-am adaptat foarte mult stilul la cultura românească. Eu cred într-un stil agil, cu decizii rapide și adaptate la nevoile pieței. Succesul este răspunderea fiecărui membru al echipei printr-un leadership conștient care pune pe primul loc accesarea resurselor nelimitate ale oamenilor.
Dintre numeroasele realizări în timpul care s-a scurs, pe care o aveți mai aproape de inimă?
Cea mai mare realizare este conștientizarea că tot ceea ce am realizat a stat la baza unei alegeri proprii de creare a propriei realități. Mi-am creat viața pe care mi-am dorit-o. Toate acestea cu suportul echipei dedicate pe care o conduc, fără ei nimic nu ar fi posibil. În LDS oricine poate ajunge de la recepție la top management dacă se implică 100%.
Ca sa parafrazez vorbe celebre, „Quo vadis, Domine?”, spre ce vă îndreptați? Ce mai urmează? Care este ținta supremă în anii următori? Unde vedeți brandul Life Dental Spa în câțiva ani? Ce surprize ne rezervați în viitor?
Ne dorim sa devenim lideri la nivel național în maximum 2 ani și lideri la nivel internațional în 10-15 ani. Este un plan măreț, care poate aduce foarte multe avantaje celor din jur, rezolvând una dintre cele mai mari probleme: durerea.
Cum și în ce măsură condiția de director general v-a îmbunătățit calitatea vieții?
Condiția de director general m-a făcut să devin mult mai conștient de ceea ce se întâmplă în jurul meu, ajutându-mă să lucrez și la partea de dezvoltare personală si schimbarea mindsetului. Însă cea mai mare mulțumire este faptul că pot lucra cu oameni care se dezvoltă pe zi ce trece și, împreună cu mine, atingem cele mai înalte rezultate.
Cum determinați personalul pentru a îndeplini standardele de performanță?
Lucrez foarte mult cu personalul pe partea de mindset, pe partea de programe subconștiente, toți din personalul clinicii participă la ședințe săptămânale de coaching individual și de grup, iar aceste lucruri îi ajută să atingă potențialul maxim. De asemenea, în aceste ședințe dezbatem prioritățile, sarcinile, iar pe membrii personalului îi ajută, căci mi-au mărturisit că și-au schimbat modul de gândire în urma ședințelor. Reușesc întotdeauna să îi fac să conștientizeze că succesul lor depinde foarte mult de modul cum văd viața, iar rolul nostru este să vedem viața ca pe cea mai frumoasă provocare.
În ciuda eforturilor dumneavoastră de a asigura perfecțiunea, ați avut pacienți nemultumiți? Dacă da, cum ați reacționat?
Ca în orice business, și în cel medical există și pacienți nemulțumiți. De cele mai multe ori, nemulțumirea pacienților apare în urma unei lipse de comunicare fie între medic și pacient, fie între departamentul de call center și pacient. Dar rezolvăm nemulțumirea unui pacient explicându-i că noi ne axăm pe satisfacția lui și ne străduim să rezolvăm imediat neplăcerile pentru ca el să plece mulțumit. Strategia noastră este: orice pacient trebuie să plece mulțumit din clinica noastră.
Aveți contracte de colaborare cu Ministerul Educației sau cu alte sectoare medicale/ instituții?
Deocamdată nu avem contracte cu Ministerul Educației sau cu alte sectoare medicale, însă în planurile noastre intră și acest lucru, căci ne dorim să atragem cât mai mulți oameni care își doresc să crească alături de noi și să se implice. Ne este mult mai ușor atunci când oamenii care sunt la începutul carierei cresc alături de noi și își implementează un mod de a gândi și de a acționa sănătos. Mai mult, considerăm oportună o astfel de colaborare cu Ministerul Educației sau cu alte sectoare, căci aceasta este cheia succesului: să atragi tineri care să crească împreună cu noi.
Participați la simpozioane, consfătuiri, schimburi de experiență cu clinici din lumea largă?
Participăm la cursuri de dezvoltare personală, la cursuri de specializare profesională (stomatologie) și la cursuri de instruire, în urma cărora evoluăm pe partea de inovație și folosirea laserului dentar.
Găsiți oportună înființarea unei publicații/cărți care să vă oglindească realizările, preocupările și să promoveze activitatea și metodele dumneavoastră?
Da, îmi doresc să scriu o carte. Chiar sunt în curs de a pune în scris metodele pe care le folosesc pentru a duce ceea ce facem la cel mai înalt nivel, pentru că vreau să împărtășesc toate acestea și cu oamenii care au aceleași puncte de interes. Vreau ca oamenii care îmi vor citi cartea să se pună în fața unei schimbări paradigmatice.
Comparativ cu alte clinici de la noi din țară sau din afara țării, care este avantajul principal al clinicii Life Dental Spa?
Avantajele clinicii Life Dental Spa le constituie stomatologia holistică, stomatologia laser, căci este minim invazivă, folosirea celor mai avansate metode de tratamente, fără durere, folosirea materialelor biocompatibile și abordarea sănătoasă, căci eliminăm cauzele, nu tratam doar simptomele. De asemenea, ne axăm pe recomandarea produselor de îngrijire naturale, fără fluor și fără agenți chimici.
Știm de valoroasa și profund generoasa inițiativă a dumneavoastră de a ajuta cabinetele din mediul rural. Ce perspective se întrevăd? Doriți să extindeți această inițiativă/ Aveți și alte intenții în acest sens?
Ne dorim să investim un procent din profit în proiecte umanitare, căci considerăm că scopul pentru care ne aflăm aici, acum este de a dărui mai departe celorlalți. Cel mai frumos mod de a dărui se face prin educație. Tocmai de aceea, ajutăm clinicile din zonele rurale defavorizate, dotându-le cu echipamente stomatologice. Suntem chiar în curs de a înființa o asociație umanitară pentru a putea ajuta cât mai mulți oameni care au nevoie de suportul nostru.
Prestigiul pe care l-ați câștigat până în prezent este o garanție suficientă pentru atingerea unei clientele mai numeroase sau chiar a unor angajați/antreprenori?
Da, cred că toată considerația pe care am câștigat-o până acum este o garanție suficientă, căci duce către atragerea nu doar a pacienților care înțeleg și apreciază valoarea pe care le-o dăm, ci și a persoanelor interesate de a colabora sau de a lucra cu noi. Punem foarte mult accent pe partea de dezvoltare personală și pe performanță și lucrăm cu ceilalți la succesul de grup, nu la cel individual. Acest lucru ne definește. De aceea, creăm un mediu dinamic de lucru, care pune preț pe schimbarea modului de gândire și pe dezvoltarea personală, pe depășirea limitelor, întrucât așa se atinge potențialul maxim.
Lui Ștefan Obreja, această misiune pe care și-a asumat-o, ca director general, i-a completat în mod strălucit viața, conferindu-i un prestigiu social. Îi mulțumim că a avut amabilitatea de a ne primi în ambianța clinicii și de a ne împărtăși problemele ei actuale.