Ce spun oamenii de știință despre tratamentele cu laser stomatologic?

beneficiile unui laser stomatologic

Cuprins

Cercetătorii demonstrează cu ajutorul computerului modul în care un laser stomatologic atacă diferite bacterii patogene  din cavitatea bucală. Potrivit cercetătorilor, cu laser dentar va fi posibil să se efectueze o decontaminare minuțioasă, putând fi eliminate microorganismele dăunătoare și astfel promovându-se o bună sănătate orală.

Oamenii de știință au publicat rezultatele simulărilor, ilustrând diferite lungimi de undă laser, care vizează colonii de bacterii din țesuturile parodontale care pot provoca gingivita. Boala poate duce la infecții mai grave, cum ar fi parodontoza, care distruge oasele și țesuturile care susțin dinții.

Autorul Lou Reinisch, Ph.D., decan asociat la Institutul de Tehnologie din New York, confirmă eficacitatea laserelor în stomatologie, deoarece, prin utilizarea acestora, nu numai că bacteriile sunt ucise, ci și contribuie la o sănătate orală mai bună în urma tratamentelor parodontale.

Fiind un expert în domeniul chirurgiei cu laser dentar, Lou Reinisch a recreat un model matematic bazat pe caracteristicile optice ale țesutului gingiilor și ale bacteriilor. Apoi, a efectuat simulări cu trei tipuri diferite de laser stomatologic și efectele acestora asupra a două tipuri de colonii bacteriene, plasându-le la diferite adâncimi în modelul de țesut parodontal.

Un alt autor, David Harris, Ph.D., director al Bio-Medical Consultants, Inc., a declarat că cercetarea demonstrează ce se întâmplă între un laser stomatologic și țesuturile gingivale. Interacțiunea luminii laser cu țesutul este eficientă nu numai în stomatologie, ci și în medicină și alte tratamente, inclusiv tratamente dermatologice.

Astăzi, în stomatologie, există mai multe tipuri de proceduri noi, vizând minimizarea durerii și rezultate excelente. Iar terapia cu laser stomatologic nu este diferită. Să cunoaștem câteva exemple de cazuri în care poate fi folosit și principalele beneficii ale terapiei cu laser în stomatologie.

Ce este terapia cu laser dentar?

Laserul este un dispozitiv care emite un fascicul de lumină, cu lungimi de undă diferite, care poate aduce beneficii terapeutice. Terapia cu laser stomatologic, efectuată cu laser cu lungime de unda scăzuta, are proprietăți analgezice, antiinflamatorii și biomostimulatoare. Și, mai mult decât atât, are și potențial antimicrobian (capacitate de a ucide bacteriile).

Beneficiile tratamentelor cu laser stomatologic de joasă intensitate:

• Calmarea durerii – folosit terapeutic, laserul favorizeaza ameliorarea durerilor de ATM, reduce sensibilitatea dentară, nevralgia, acționând și în perioada pre și postoperatorie a extracțiilor si implanturilor, de exemplu.
  • Reducerea umflăturii locale – indicată în aplicarea postoperatorie a procedurilor din domeniul parodontologiei, extracțiilor și implanturilor.
  • Accelerează timpul de vindecare.
  • Decontaminează țesuturile.
  • Este o procedură minim-invaziva.

Terapia cu laser dentar de nivel scăzut poate fi utilizată pentru:

• Parestezii faciale.
  • Herpes (tratament și prevenire).
  • Afte.
  • Alveolită (infecție sau inflamație a alveolei după extracția dintelui).
  • Biostimulare osoasă.
  • În timpul endodonției (tratament de canal) pentru decontaminarea canalelor radiculare
  • După extracție (extracția dinților) pentru favorizarea vindecării rapide si scăderea riscului de infecție post-operatorie
  • Leziune traumatică pentru reducerea edemului si durerii

Descoperă și tu terapia cu laser în stomatologie! Unde? In cadrul lanțului de clinici Life Dental Spa!

Deși procedura este simpla, tratamentul trebuie indicat și efectuat exclusiv de către un profesionist calificat pentru ca acesta să fie sigur. Tratamentul constă în aplicarea luminii laser pe zonă, conform indicațiilor clinice. Protocolul utilizat se stabilește în funcție de cazul pacientului, scopul aplicației și dovezile științifice deja stabilite, pentru obținerea celor mai bune rezultate.

Fă-ți chiar acum o programare!

Mai Multe
articole