Un medic parodontolog reprezintă un medic dentist care a studiat intensiv domeniul parodontologiei- ramura a stomatologiei care este axata pe structura de suport a dinților: os alveolar, ligamente parodontale, structura de înveliș a rădăcinii (cement) și gingie. Medicul parodontolog este astfel specializat în diagnosticarea corecta a afecțiunilor parodontale ( ex: parodontoza sau gingivita), în conceperea și implementarea unui plan de tratament complex dar și în structurarea unor programe de prevenție, individualizate după nevoile fiecărui pacient în parte.

“Parodontiul” este termenul care descrie un grup de structuri care protejează și susțin dintele.  Acesta este alcătuit din gingie, os alveolar, cement și ligamente parodontale.

Desi prevenția este cheia menținerii unei structuri parodontale sănătoase, in cazul in care se instalează o afecțiune la nivelul ei, medicul parodontolog este cel care poate sa acționeze rapid și sa salvele structurile dentare descrise mai sus, salvând in acest fel și dinții. Atunci când afecțiunea gingiilor este una superficiala, tratamentul este unul simplu, reprezentat de cele mai multe ori de o curățare corecta in cabinetul dentar și de o decontaminare și ajutorul laserului. Daca bacteriile au pătruns profund in pungile parodontale și au distrus tesutul osos, gingival sau ligamentare, un tratament mai complex este necesar (de exemplu parodontite agresive, parodontite cronice, parodontite ca manifestari sistemice, necrotice, abcese, etc). Medicul parodontolog poate efectua in acest caz diferite manopere care au ca scop îndepărtarea bacteriilor, curățarea și planarea suprafetelor radiculara sau regenerarea tisulară. Cu cat pacientul se prezintă mai repede la medicii  este instaurat un tratament corect și complet, se reduce riscul de a pierde din structurile de suport ale dinților.

Avand astăzi la dispoziție tehnologie de ultima generație cum ar fi aparate laser, tehnologie prgf, terapia durerii și microinstumente pentru planarea suprefetelor radiculare, confortul pacientului este sporit in timpul ședințelor la medicul dentist, rezultatele sunt mai predictibile și șansele de recidiva sunt mult mai scăzute.