Solutia minune pentru parinti – Tratarea cariilor cu laser la copii

Multi dintre parinti se confrunta cu frica, anxietatea si refuzul copiilor de a merge la stomatolog din cauza unor experiente neplacute din trecut sau pur si simplu din cauza fricii de medici asociata cu ace, intepaturi si durere.

Medicii folosesc laserele, care sunt fascicule de lumină extrem de concentrate, pentru a modifica sau elimina țesutul în cantități mici. Chirurgia cu laser nu se limitează doar la stomatologie, dar mulți oameni nu au auzit niciodată despre stomatologia cu laser înainte să o facă. Caria dentara este una dintre cele mai frecvente afectiuni ale cavitatii orale, ea afecteaza aproximativ 90% din populatia Romaniei. Ea se manifesta prin pierderea treptata de tesut dentar dur pana la afectarea iremediabila a acestuia daca nu este tratata la timp.

Durerea nu apare in stadiile incipiente ale cariei ci abia dupa ce ajunge in dentina, de aceea este importanta vizita stomatologica anuala pentru o evaluare completa a sanatatii orale. Daca nu este tratata la timp, caria dentara poate avea o evolutie rapida cauzand dureri in timpul masticatiei, respiratie urat mirositoare, abcese, infectii. In anumite cazuri se poate ajunge si afectarea iremediabila a dintelui si pierderea acestuia.

O carie dentară neglijată poate duce la formarea unui abces. Odată ce pulpa dintelui este infectată, aceasta moare, iar bacteriile se înmulțesc în rădăcina dintelui, formând un abces dureros. Câteodată abcesul se sparge, rezultând o secreție purulentă astfel, durerea poate înceta, însă este foarte important ca dintele să fie tratat.

Clinica Life Dental Spa vine cu cea mai buna solutie in cazul tratamentului stomatologic la copii. Tratarea cariilor cu ajutorul laserului. Manopera efectuata cu laserul este non-contact deci, nu atinge dintele, cu un fascicul de lumina el practic topeste tesutul afectat de carie.

Laserul dentar

Laserul are efect antibactericid, omoara bacteriile si stimuleaza dentina( dentina este stratul imediat dupa smalt ce are capacitate de regenerare spre deosebire de smalt care odata pierdut nu se mai poate reface).

Exista doua tipuri de laser folosite in stomatologie: pentru tesut dur si pentru tesut moale, fiecare are o lungime de unda diferita care o face adecvata pentru tesutul respectiv in functie de rata de absorbtie a luminii.

Avantajele tratamentului cu laserul in cazul copiilor vine si cu eliminarea sunetului frezei dentare care si ea provoaca de obicei anxietate si nu doar in cazul copiilor ci si al adultilor.

Care sunt motivele pentru alegerea tratamentului cariilor cu laserul?

• Sensibilitatea si durerea sunt aproape inexistente.

• Laserul nu va afecta niciodată tesutul sanatos si va elimina doar tesutul afectat de carie.

• Nu exista  risc de microfracturi în smalt sau în dentina cum se poate intampla din cauza frezei.

• Laserul sterilizează tesutul.

• Plombele vor avea o durata de viata mai îndelungata deoarece laserul permite o adeziune mult mai buna a materialului de obturatie la dinte.

• Tratamentul poate fi efectuat in majoritatea cazurilor fara anestezie sau cu o cantitate foarte mica de anestezic. (h4)

Dr. Laura Ioana Mircea

Afla mai multe detalii aici