Parodontoza- tratament clasic si modern. Noutăti stomatologice 2021

ianuarie 22, 2021by Dr. Marcela Terchea0

Boala parodontala, boala care duce la pierderea dinților este o afectiune cronica ce presupune pierderea tesuturilor de sustinere a dintilor iar în stadii avansate duce chiar la caderea dintelui de pe arcada.

Factori agravanti ai bolii parodontale

Cauza afectiunii este  infecția bacteriana, dar exista factori care pot agrava evolutia bolii cum ar fi:

• lipsa igienei cu prezenta tartrului;
  • carii;
  • anomalii de pozitie ale dintilor;
  • factori ce tin de stilul de viata al pacientului.

Fumatul – factor în aparitia parodontozei

Fumatul la pacienții cu boala parodontala face evolutia mai rapida si ingreuneaza tratamentul, emotiile si stresul sunt de asemenea factori ce influentează imunitatea si capacitatea de aparare al organismului.

Nutritia si consumul de alcool

Nutritia este un factor important precum si consumul de alcool regulat. Bolile generale asociate și tratamentul lor produc manifestări asociate bolii parodontale sau întretin evolutia acesteia.

Toți acesti factori accentueaza rapiditatea instalarii bolii parodontale si accentuarea simptomatologiei.

Simptomatologia bolii parodontale

Simptomatologia bolii parodontale include sangerari gingivale cu retractia gingiei de pe dinte si expunerea radacinii dintilor asociata unor pierderi osoase, dintii capata o mobilitate usoara care prin evolutie devine accentuata , dintii incep sa migreze si isi schimba pozitia. Aceasta boala nu mai tine cont de varsta ci poate fi observata chiar si la tineri.

Tratamentul clasic în parodontoza

Tratamentul clasic isi propune incetinirea evolutiei bolii, nereusind stoparea acesteia. Acesta presupune in stadiile incipiente:

• igienizari prin detartraj, atat supra cat si subgingival;
  • aplicare de substante medicamentoase in profunzimea tesuturilor;
  • chiar tratament sistemic, pe cale generala cu antibiotice pentru distrugerea bacteriilor.

Flora parodontala este un mix de bacterii diverse sensibile sau rezistente la anumite antibiotice astfel încât tratamentul cu antibiotice nu se poate adresa tuturor și nu poate distruge totalitatea tipurilor de bacterii. Acesta este motivul pentru care boala parodontala evoluează odată cu trecerea timpului si ajunge în stadii avansate.

În acest moment manoperele de curatare nu mai functionează deoarece apar Infectii purulente, dintii încep sa se miste si necesita tratament chirurgical parodontal

Tratamentul chirurgical parodontal

Acesta presupune operații invazive de tăiere a gingiei cu desprinderea acesteia și expunerea osului pentru a asigura o curățare eficienta a suprafetelor dentare, aditie de os si de gingie pentru a impiedica caderea dintilor. In cele mai multe cazuri aceste manopere nu fac decat sa incetineasca evolutia deoarece bacteriile parodontale vor continua distructiile in timp.

Luand in considerare acest lucru de-a lungul anilor s-au căutat metode de tratament care sa se adreseze factorului cauzal si anume distructia bacteriilor.

Tratamentul modern în tratarea parodontozei

Tratamentul modern ne-a adus în atentie în ultimii ani laserul dentar stomatologic, singurul instrument capabil sa puna capat acestei boli înfioratoare.

Clinicile Life Dental Spa sunt singurele din tara in care laserul este folosit cu succes in aproape majoritatea manoperelor stomatologice.

Aici folosim doua tipuri de laser in tratamentul bolii parodontale, tratament ce inlătura interventiile chirurgicale cu bisturiul si se adreseaza manoperelor minim invazive, nedureroase si eficiente într-un timp foarte scurt.

Boala parodontala se tratează in 3-4 sedinte, deseori fara a fi necesara anestezia, iar pacientii resimt confort in timpul sedintelor.

Odată cu distructia bacteriilor si sterilizarea cavitătii orale, laserul potentează vindecarea tesuturilor moi, o accentueaza, iar rezultatele apar inca din primele sedinte.

La ora actuala in lume nu exista tratament mai complet si mai eficient decat laserul pentru a pune stop bolii parodontale, boala care ne lasa fara dinti.