Clinica Life Dental Spa – Tratamentul cariilor cu laserul

Caria dentara este una dintre cele mai frecvente afectiuni ale cavitatii orale, ea afecteaza aproximativ 90% din populatia Romaniei. Ea se manifesta prin pierderea treptata de tesut dentar dur pana la afectarea iremediabila a acestuia daca nu este tratata la timp.

Semnele și simptomele carei dentare variază în funcție de întindere și localizare. Când o carie abia începe sa se formeze, este posibil să nu aveți simptome. Odata ce caria devine mai mare, poate provoca semne și simptome precum:

• Sensibilitatea dintelui.

• Durere ușoară până la durere atunci când mănâncam sau bem ceva dulce, fierbinte sau rece.

• Vizibile găuri sau gropi in dinți.

• Pete negre, maro sau albe colorate pe orice suprafață a unui dinte.

• Durere atunci cand muscati.

Dupa ce consumam alimente cu o concentratie mare de zahar, bacteriile descompun zaharul in acizi ce ataca smaltul. Caria dentara apare atunci cand smaltul si dentina se inmoaie datorita concentratiei crescute de acizi. Odata afectat smaltul, caria ajunge in dentina unde evoluaza rapid pana la pulpa dentara producand durere, inflamatie si infectie. Nu doar consumul alimentelor dulci pot cauza formarea cariei ci si bauturile carbogazoase, fumatul si lipsa igienei.

Laserul dentar este minim invaziv, nu doare, are efect bactericid ceea ce inseamna ca va curata strict tesutul bolnav din dinte, afectat de carie si nimic mai mult, nu necesita efectuarea unei anestezii deoarece puterea de lucru a acestuia se regleaza in functie de sensibilitatea pacientului. Laserul nu supraincalzeste dintele si nervul dentar cum se poate intampla atunci cand efectuam tratamentul unei carii cu freza, deci nu exista riscul inflamatiei nervului dupa un tratamentul cu laser ci dimpotriva acesta dezinfecteaza si curata in proportie de peste 95% astfel, riscul producerii unei noi carii sub plomba fiind eliminat aproape in totalitate.

Instrumentul in sine nu atinge pacientul, fiind o manopera non-contact, excluzand astfel, riscul contaminarii intre pacienti.

Se poate utiliza cu succes si in cazul femeilor insarcinate, tratamentelor stomatologice la copii, pacienti imunosupresati, diabet sau pacienti cu boli cronice.

Cavitatea preparata in dinte cu ajutorul laserului este perfect sterila, deoarece acesta are un efect bactericid puternic nu doar la suprafata, ci si in interiorul canaliculilor dentinari, ceea ce scade posibilitatea aparitiei cariilor marginale si secundare (pe langa si sub plomba). Laserul are un efect protectiv asupra pulpei dentare, deoarece nu exista riscul de supraincalzire, presiune si nici de sensibilitate locala dupa efectuarea manoperei.

Va asteptam in clinica noastra pentru un tratament stomatologic de inalta calitate si mai ales fara durere!

Dr. Laura Ioana Mircea

Afla mai multe detalii aici